FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Strona Główna
->
WARHAMMER40
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
TKF
----------------
Ogłoszenia
Offtopic
Konwenty
WARHAMMER40
FACE OF WAR
WARHAMMER FB
Lord of the Rings
Infinity
Gry
----------------
RPG
Karcianki
Gry planszowe
Gry Bitewne
Hyde park
----------------
Linki do sklepów
Galeria
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
babyl0n
Wysłany: Pon 12:33, 29 Wrz 2008
Temat postu: Turniej wh40k - nowa edycja
Naiilo napisał:
Rozmawialiśmy z Piotrasem i wspólnie doszliśmy do wniosku że turniej przeprowadzimy od nowa, powody są następujące:
Chcemy poczekać na nowe pełnowymiarowe stoły które zmienią oblicze grania w wh40k.
Chcemy dokładnie sprecyzować listę scenariuszy aby nie było już więcej żadnych problemów z punktacją itd.
Chcemy zmienić lekko zasady tworzenia rozpiski.
A więc tak oto lista scenariuszy z których przegrany po combat patrolu może wybierać:
6. JUNGLE FIGHT
Rozstawienie: Spearhead
Zasady specjalne: Infiltracja, Rezerwy, Zaminowany teren, Minimalizacja Strat, VP, 5/6/7 tur.
Zaminowany teren: Po wybraniu strefy rozstawienia, każdy z graczy powinien zapisać na kartce teren w neutralnej ćwiartce, który zaminował. Kiedy jakikolwiek oddział wejdzie do tego obszaru, musi wykonać test niebezpiecznego terenu. (Jeśli wcześniej zdawał go z jakiegoś powodu – np. jest to Jump Infantry; to musi wykonać powtórny test)
Minimalizacja strat: Armie dysponują niewielkimi siłami i liczy się każdy człowiek. Pod koniec gry, do VP należy doliczyć punkty za własne, oddziały, które nie zostały społowione.
Ćwiartki: 450 za każdą neutralną i 950 za wrogą. Ćwiartki zajmują oddziały typu troops, nie będące pojazdami, ani swarmami, znajdujące się na danej ćwiartce, a jakiekolwiek jednostki wroga uniemożliwiają ich zajęcie. Jedna jednostka może zajmować tylko jedną ćwiartkę.
7. Bitwa pozycyjna (take and hold inaczej)
CELE MISJI:
- dwa elementy terenu w każdej strefie rozstawienia (w sumie 4) po 400 VP każdy
- normalne VP za zabite jednostki przeciwnika
ROZSTAWIENIE:
- deployment wzdłuż krawędzi stołów - 12 cali bez spychania
ZASADY SPECJALNE:
- Deep Strike;,
- Night Fighting w pierwszej turze bitwy,
- Random Game Length;
- Rezerwy;
8. Rozpoznanie bojem
CELE MISJI:
- 400VP za każdy Scoring Unit w strefie rozstawienia przeciwnika.
- normalne VP za zabite oddziały przeciwnika
ROZSTAWIENIE:
- ćwiartki, 6 cali od środka, 18 cali od przeciwnika;
ZASADY SPECJALNE:
- Rezerwy;
9. Anihilacja siły żywej przeciwnika
CELE MISJI:
- Kill pointy. Każdy oddział wart jest KP itd. Różnica w KP pokazuje nam
wynik:
1) taka sama ilość Kill Pointow - 10:10
2) 1 Kill Point przewagi - 12:8
3) 2 KP przewagi - 14:6
4) 3 KP przewagi - 16:4
5) 4 KP przewagi - 18:2
4) 5 i więcej KP przewagi - 20:0
ROZSTAWIENIE:
- Strefy 12" wzdłuż krawędzi;
ZASADY SPECJALNE:
- Deep Strike;
- Rezerwy;
- Bolster Defences (gracz może wybrać jedna ruinę/budynek) w swojej strefie rozstawienia, której może zwiększyć wartość covera o 1 (np. z 4+ do 3+). Jednakże jeżeli taki teren wpadnie w ręce wroga (przeciwnik będzie miał w nim scoring unit na koniec bitwy, a właściciel nie będzie go blokował), to przeciwnik otrzymuje +2 Kill Pointy.
10. Walka terytorialna
CEL MISJI:
- stół podzielony na 6 stref - każda po 30 cali (dzielona swoja krawędź rozstawienia) na 16 cali (dzielona boczna krawędź stołu) każda 420 punktów;
- brak VP za jednostki przeciwnika
ROZSTAWIENIE:
- jak w Dawn of War w podręczniku
ZASADY SPECJALNE:
- Night Fighting w dwóch pierwszych turach bitwy;
- Random Game Lenght;
- Rezerwy;
11. Secure and control
CEL MISJI:
- 5 znaczników, każdy po 660 VP
- brak VP za zabite jednostki
ROZSTAWIENIE:
- deployment na ćwiartki, 12 cali od środka;
ZASADY SPECJALNE:
- Deep Strike,
- Random Game Length;
- Rezerwy;
12. Ćwiartki
CEL MISJI:
- za ćwiartkę przeciwnika 1200, boczne 600;
- VP za zabite jednostki przeciwnika;
ROZSTAWIENIE:
- trójkąty (jak w "starym" Cleanse II);
ZASADY SPECJALNE:
- Deep Strike;
- Rezerwy;
- Suicide Squad (przed bitwa gracz wyznacza oddział - jeżeli na koniec bitwy oddział ten będzie na stole, to przeciwnik dostaje jego równowartość w VP, jeżeli zginie - gracz dostaje dodatkowe VP);
Teraz zasady tworzenia rozpiski:
Rozpiskę tworzymy na 1900 pkt. Oczywiście obowiązują w tym zasady zakaz dublowania HQ i Triplowania fast, heavy, elite. Teraz, jednostki do 400 pkt biorą udział w combat patrolu, obowiązują tam wszelkie stare zasady, które były zamieszczone prze zemnie tutaj (obowiązuje druga poprawiona wersja czyli bez czegokolwiek powyżej 2 wo). Wszystko polega na tym aby po combat patrolu nie można było wykręcić striplowanych elite, heavy czy fast. Tak więc na tym etapie każdy może stworzyć nową rozpiskę która będzie obowiązywała w całym turnieju.
Jednostki na patrolu można zmieniac w zależności od przeciwnika - ale nadal MUSZĄ spełniac wszystkie zasady patrolu.
Proszę też o przesyłanie mi rozpisek na te 1900 pkt - będę edytowac ten post i je zamieszczac.
Będą się tu ukazywac tylko wyniki poszczególnych bitew (ew. fabularyzowane opowiadanka poszczególnych potyczek) - wszelkie dyskusje proszę zamieszczac w POPRZEDNIM TEMACIE o turnieju (nie będzie zaśmiecania).
Punktacja VP:
0-190
10-10
191-380
11-9
381-570
12-8
571-760
13-9
761-950
14-6
951-1140
15-5
1141-1330
16-4
1331-1520
17-3
1521-1710
18-2
1711-1900
19-1
1901+
20-0
Dodatkowo za rozbicie otrzymujemy
3pkt
, w przypadku gdy rozbicie jest po obu stronach punkty nie są przyznawane. Rozbicie następuje gdy armia jednego z graczy została zredukowana poniżej 25% swojej początkowej liczebności.
Rozpiska
babyl0n
:
HQ
Daemon Prince
175
Wings, Mark of Nurgle, Warptime
Summoned Greater Daemon
100
TROOPS
7xPlague Marines
246
2xPlasma Gun, Personal Icon
Plague Champion+PF, Combi-melta
Rhino
50
Extra Armour
7xPlague Marines
246
2xPlasma Gun, Personal Icon
Plague Champion+PF, Combi-melta
Rhino
50
Extra Armour
7xPlague Marines
251
2xPlasma Gun, Personal Icon
Plague Champion+PF, Combi-melta, Melta Bombs
Rhino
60
Extra Armour, Combi-melta
7xSummoned Lesser Daemons
91
7xSummoned Lesser Daemons
91
7xSummoned Lesser Daemons
91
HEAVY
Defiler
150
CCW + TL Heavy Flamer
Defiler
150
CCW + TL Heavy Flamer
Vindicator
145
Daemonic Possession
Rozpiska
Kajo
HQ
:
-Warboss
108
+mega Armor+bosspole+ammo runt
-Big Mek
70
+'eavy armor+bosspole+power klaw
Elites
:
-10x Tangbustas
160
2x tankhammers+2x bomb squigs
+trukk
55
+armor plates+red paintings+ram
-10x Kommandos
120
2x Rokkit launcha
+trukk
55
+armor plates+red paintings+ram
-5x Mega Nobz (power Klaws)
200
Troops
:
-20x Ork Boyz
120
Slugga, Choppa
-20x Ork Boyz
140
Shootas +2x Rokkit launcha
-20x Ork Boyz
140
Shootas +2x Rokkit launcha
Heavy Support
:
-Battle Wagon
145
+armor plates+Kannon+3xBig Shootas+boarding plant+reinforced ram+red painting+grot riggers
-Killa Kan
60
+rokkit Launcha+armor plates
3x big gunz
117
+3x zzap gunz+3 ammo runts+6xadditional grot krew
Fast
:
3x Deffkoptas
120
+3x Kustom-Mega blastas
4x Deffkoptas
160
+4x Kustom Mega Blastas
10x Storm Boyz
130
+Nob
Rozpiska
Vampaj
HQ
:
Daemon Prince: Mark of Tzeentch, Wings, Warptime, Wind Of Chaos
205
Chaos Lord: Mark of Khorne, Pair of Lighting Claws, Meltabombs
135
Elites
:
6xChosen Chaos Space Marines
193
5x Plasma Gun
2x MeltaBombs
Chaos Deadnought
120
Extra Armour
Extra Dreadnought Close Combat Weapon
Heavy Flamer
Troops
:
7xKhorne Berzerkers
187
Skull Champion+ PF
7x Chaos Space Marines
205
Meltagun
Champion + PF
Rhino
50
Extra Armour
7x Chaos Space Marines
205
Meltagun
Champion + PF
Rhino
50
Extra Armour
Heavy Support
:
Chaos Land Raider
240
Daemonic Possesion
Chaos Predator
140
Daemonic Possesion
Sponsons Heavy Bolters
Chaos Havocs
270
4x Plasma Gun
Champion + PW, CombiMelta
Rhino
50
Extra Armour
Rozpiska
Naiilo
HQ
Librarian
150
Epistolary
*Gate of infinity
*Force dome
TROOPS
10x Tactical Squad
185
Lasscanon
Meltagun
10x Tactical Squad
185
Lasscanon
Meltagun
5x scout Squad
100
4x Sniper Rifles
1x Heavy Bolter
9x Scout Squad
152
Bolt pistols & CCW
Sergant+power fist
ELITE
10x Sternguard Veterans
270
4x Combi Melta
Dreadnought
130
Heavy Flamer
Extra armour
Drop Pod
35
FAST
5x Assault squad
130
Sergant+Thunder Hammer
5x Assault squad
130
Sergant+Thunder Hammer
HEAVY
Predator
100
Heavy Bolter sponsons
Extra armour
7x Devastator squad
192
2x Missile launchers
1x Multimelta
1x Plasma Canon
5x Devastator Squad
140
2x Plasma canon
ROZEGRANO:
babyl0n vs. naiilo 23-0 (wygrany patrol przez babyl0n i scenariusz nr. 7 - bitwa pozycyjna)
babyl0n vs. puma 23-0 (wygrany patrol przez babyl0n i scenariusz nr. 12 - ćwiartki)
babyl0n vs. kajo - wygrany patrol przez babyl0n
babyl0n vs. vampaj 19-4 (wygrany patrol przez vampaj i scenariusz nr. 11 - secure and control przez babyl0n)
konrad vs. puma 19-4 (wygrany patrol przez puma i scenariusz nr. 7 - bitwa pozycyjna przez konrad)
PUNKTACJA:
babyl0n 65
konrad 19
naiilo 0
vampaj 4
puma 4
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin